Żagle
Projekt u wybrzeży Włoch i Francji
Dla stypendystów jednej z warszawskich fundacji mieliśmy przyjemność poprowadzić zkolenie na pokładzie STS Pogorii.
Po długiej podróży autokarem do Genui w końcu weszliśmy na pokład. Nastroje wśród uczestników bardzo dobre, bo przecież rejs Pogorią to marzenie wielu młodych (i nie tylko J) ludzi. Po podziale na wachty, zaokrętowaniu oraz rozlokowaniu w kajutach ruszyliśmy ku wielkiej przygodzie.
Rejs to nie tylko przyjemność i szkolenie, tak więc każdy z uczestników pełnił funkcję członka załogi i według ściśle określonego harmonogramu, obejmującego również nocne czuwanie, brał udział w życiu statku. Nie ważne, że masz służbę w kambuzie, nie szkodzi, że trzeba postawić żagle, nie istotne, że wachtę pełnisz do 4 rano… O 9 zaczynają się warsztaty i musisz stawić się tam w pełni sił.
Warsztaty prowadzone podczas rejsu dotyczyły negocjacji, komunikacji oraz zarządzania projektami. Każdy dzień szkoleniowy budowany był w oparciu o grę. Uczestnicy wcielali się w role, wypełniali zadania związane z daną grą a następnie poprzez analogię i metaforę przekładali je na swoje własne projekty liderskie.
Każdemu z obszarów tematycznych poświęcone były dwa dni szkoleniowe. Obszar komunikacji opierał się o metodologię Extended Disc a uczestnicy w trakcie zadań i gier, ćwiczyli komunikację z osobami o różnych profilach i stylach komunikowania. Wykorzystując wiedzę z warsztatów budowali relacje oparte na poszanowaniu odmienności i uważności na potrzeby innych osób.
Negocjacje zostały przybliżone za pomocą gier pokazujących podstawowe strategie (pozycyjną i problemową). Uczestnicy poznali naturę prowadzenia procesu negocjacyjnego, podstawowe techniki stosowane w procesie, dowiedzieli się jak przygotować się do negocjacji i jak prowadzić rozmowy, aby uzyskać jak najlepszy efekt zachowując wynik win-win. Poznali również trudne sytuacje, które mogą pojawić się w trakcie rozmów i sposoby ich rozwiązywania. Zajęcia podsumowała kilkugodzinna gra strategiczna, w trakcie której uczestnicy wcielali się w role wieloosobowej sytuacji negocjacyjnej.
Zarządzanie projektem zostało zobrazowane uczestnikom podczas ćwiczenia opartego na metodologii LegoExperience. Uczestnicy, w ramach eksperymentu, mieli szansę poczuć i zobaczyć kim jest menadżer projektu i jak powinien działać, aby uzyskać jak najlepszy wynik a jego zespół był najbardziej efektywny. Poczuli jaka jest dynamika projektu. Dowiedzieli się jakich błędów się wystrzegać i jakie zachowania uczestników zespołu projektowego wzmacniać. Uczyli się zarządzać zespołem. Dodatkowo, mogli konsultować się z trenerami omawiając swoje problemy i wątpliwości związane z wykonywanymi w ramach Akademii Liderów projektami.
Dzięki tej formie prowadzenia zajęć uczestnicy mieli okazję do podwójnego doświadczenia. Po pierwsze obserwowali swoje reakcje, widzieli konsekwencje swoich zachowań, wyciągali wnioski dotyczące swoich projektów. Po drugie, służba na statku oraz warunki tam panujące, były dla wielu z nich dodatkowym wyzwaniem. Wiele osób przekroczyło swoje dotychczasowe bariery, zwalczyło lęki i obawy. Nawiązały się niezwykłe relacje ludzi wspierających się w trudnych momentach a przekazane, podczas szkoleń i gier, wiedza i umiejętności znalazły zastosowanie już w trakcie rejsu.
Uczestnictwo w projekcie morskim pozostawia wspaniałe wspomnienia na całe życie
ZADAJ PYTANIEProjekty górskie
Nasze projekty to szkolenia scenariuszowe. Zaangażowanie uczestników w historię – metaforę ich pracy, pozwala łatwiej wprowadzić nowe umiejętności a jednocześnie przeżyć niesamowitą przygodę.
WIĘCEJProjekt u wybrzeży Włoch i Francji
Życie na żaglowcu jest pełne niespodzianek. Morze stawia wyzwania, a Bosman twardą ręką trzyma zasady… Nie jest łatwo. A mimo to, a może dzięki temu uczestnicy rejsu z łatwością przyswajają nowe umiejętności.
WIĘCEJ