„Dobre wystąpienie powinno wyczerpać temat, nie słuchaczy.”
Winston Churchil
Jeśli myślisz, że łatwiej to powiedzieć niż zastosować, jeśli na samą myśl o przeprowadzeniu krótkiego wystąpienia czujesz jak zaciska Ci się gardło i zaczyna mocniej bić serce, to…
TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
W czasie tego warsztatu skupimy się wspólnie na Twoich naturalnych predyspozycjach do prowadzenia wystąpień i obudujemy je w wiedzę potrzebną do skonstruowania i przeprowadzenia dobrego przemówienia. Stworzymy Ci warunki do przećwiczenia nowych umiejętności wpływających na skuteczność i atrakcyjność Twojego przekazu. A ponieważ najlepszym nauczycielem jest praktyka, oprócz ćwiczeń wynikających z programu, ostatniego dnia szkolenia każdy z uczestników będzie miał okazję przeprowadzić swoje indywidualne pełne „wystąpienie” i otrzymać informację zwrotną.
W trakcie szkolenia Uczestnicy:
- Pogłębią wiedzę na temat specyfiki różnego rodzaju wystąpień publicznych
- Dowiedzą się, jakie narzędzia sprzyjają dobremu wystąpieniu i przećwiczą pracę z nimi
- Będą mieli okazję do ćwiczenia swoich umiejętności, jako mówcy i słuchacza
- Dowiedzą się jak w czasie wystąpienia pracować mową ciała i przećwiczą to w praktyce
- Doświadczą prowadzenia różnych wystąpień w czasie symulowanych sytuacji
- Doświadczą radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach w czasie wystąpień
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Wykład, prezentacja, przemówienie – różne wystąpienia, ich specyfika i struktura
- Jak dobrze się przygotować do wystąpienia?
- roli mówcy: pierwsze wrażenie, wizerunek, autorytet, wywieranie wpływu – jak o to zadbać?
- Jak mówić by być zrozumianym, przekonującym i atrakcyjnym – zasady i narzędzia komunikacji interpersonalnej
- Jak słuchać – pytania i odpowiedzi w czasie wystąpienia, ich rola, korzyści i pułapki
- Komunikacja niewerbalna mówiącego – mowa ciała i jej znaczenie
- Praca z kamerą i innymi narzędziami technicznymi: prezentacja, rzutnik, mikrofon
- Trudne sytuacje i trudni słuchacze – utrudnienie czy pomoc?
- Trema – jak sobie z nią radzić?
Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:
- Prezentacje
- Praca z kamerą
- Zajęcia dotyczące pracy głosem w studiu nagrań
- Praca indywidualna
- Praca zespołowa
- Mini wykłady interaktywne
- Burze mózgów
- Dyskusje
Wsparcie po zakończeniu szkolenia
- Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego
Po szkoleniu Uczestnicy:
- Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
- Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
- Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
- Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonujących wyników