„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. – Konfucjusz
Jeśli interesują Cię zagadnienia związane z prowadzeniem szkoleń, jeśli zastanawiałeś się czy masz predyspozycje do pracy w charakterze trenera, jeśli chcesz wiedzieć jak wygląda szkolenie „od środka”, co zrobić by przygotować i przeprowadzić je samemu to….
TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
W czasie treningu umożliwimy Ci pogłębienie wiedzy na temat zasad, specyfiki i form szkoleniowych oraz stworzymy warunki do rozwoju Twoich umiejętności trenerskich kluczowych dla prowadzenia szkoleń. Wszystkie te działania zaowocują samodzielnie przeprowadzonym przez Ciebie fragmentem wykładu i warsztatu, po którym otrzymasz pełną informację zwrotną. Pamiątką i motorem do dalszego rozwoju będzie dla Ciebie nagranie prowadzonych przez Ciebie wystąpień.
W trakcie szkolenia Uczestnicy:
- Poznają zasady uczenia się ludzi dorosłych
- Pogłębia wiedzę na temat struktury, zasad przygotowania i prowadzenia szkoleń wykładowych warsztatowych
- Poznają i przećwiczą techniki prowadzenia szkoleń wykładowych i warsztatowych
- Przećwiczą umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć szkoleniowych
- Doświadczą radzenia sobie z trudnymi sytuacjami na sali szkoleniowej
- Opracują samodzielnie i poprowadzą fragment wykładu i warsztatu na zadany temat
- Będą rozwijali swoje kompetencje trenerskie poprzez udział w ćwiczeniach, otrzymywanie bieżącej informacji zwrotnej oraz pełną informację nt przygotowanych wystąpień od uczestników i trenerów prowadzących
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Jak się uczą dorośli i jaką formę treningu dobrać do konkretnego celu, tematu i grupy
- Przygotowanie szkolenia – jak przygotować siebie, uczestników, program, narzędzia?
- Struktura, zasady i techniki prowadzenia szkoleń wykładowych i warsztatowych
- Specyfika prowadzenia szkoleń – proces grupowy i inne ważne pojęcia
- Teczka trenera – ćwiczenia, narzędzia i pomoce na różne sytuacje
- Umiejętności trenera: komunikacyjne, współpracy z grupą, prezentacyjne, techniczne
- Wymagający uczestnicy i niespodziewane sytuacje – jak sobie z nimi radzić?
- Wykład i warsztat – indywidualne wystąpienia nagrywane na kamerę z informacją zwrotną
- Plan rozwoju trenera
Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:
- Praca indywidualna
- Praca w grupach
- Mini wykłady interaktywne
- Prezentacje
- Praca z narzędziami technicznymi (komputer, rzutnik, nagłośnienie, kamera)
- Burze mózgów
- Dyskusje
Wsparcie po zakończeniu szkolenia
- Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego
Po szkoleniu Uczestnicy:
- Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
- Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
- Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
- Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonujących wyników