Masz pytania skontaktuj się z nami:

+48 604 434 393

kontakt@tylkodobrerozwiazania.pl

Gdzie jesteś
Strona główna » Oferta » Szkolenia » Trening asertywności

„Asertywny styl kontaktu to sposób komunikowania się z ludźmi. To stanowczość bez przemocy, łagodność wobec innych, a zarazem siła i zdecydowanie”. – Maria Król-Fijewska

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się jak konstruktywnie wyrażać własne opinie i przekonania, jak odmówić przyjęcia kolejnego zadania i nie „podpaść” szefowi, jak zareagować na krytykę i gniew i nie sprowokować konfliktu to…

TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

W czasie tego dwudniowego treningu przekażemy Ci nieocenioną w budowaniu konstruktywnych relacji wiedzę na temat asertywności wg Marii Król-Fijewskiej. Przepracujemy modele komunikacji oparte za partnerstwie i szacunku do siebie i rozmówcy. Dowiesz się jak asertywnie wyrażać swoje poglądy, prośby, krytykę, jak odmawiać, jak reagować na atak, krytykę i agresywne zachowanie. Stworzymy Ci możliwości do przećwiczenia wszystkich tych poznanych umiejętności, dzięki czemu będziesz mógł już od pierwszych godzin szkolenia pracować nad rozwojem swojej asertywnej postawy.

W trakcie szkolenia Uczestnicy:

  • Dowiedzą się czym jest asertywność i jakimi prawami się rządzi
  • Poznają i przećwiczą najbardziej efektywne techniki asertywne m.in. wyrażanie opinii i przekonań, krytyki, prośby
  • Dowiedzą się i przećwiczą jak sobie radzić w sytuacji ataku, agresji
  • Przećwiczą komunikowanie się oparte na asertywności (m.in. posługiwanie się komunikatem JA, przekazywanie informacji zwrotnej)
  • Będą budowali postawę opartą na zasadach asertywności

Zagadnienia poruszane na szkoleniu:

  • Czym jest asertywność i dlaczego jest ważna
  • Zachowania asertywne – na czym polegają i jakie dają korzyści
  • Indywidualna mapa asertywności
  • Techniki asertywności (m.in. asertywna odmowa, asertywna krytyka, asertywna prośba)
  • Narzędzia budującej komunikacji (m.in. komunikat JA, informacja zwrotna)
  • Asertywna postawa – jak sie komunikować w trudnych sytuacjach
  • Postawa asertywna wobec siebie i innych – na czym polega i jak ją rozwijać

Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:

  • Praca indywidualna
  • Praca w grupach
  • Mini wykłady interaktywne
  • Prezentacje
  • Testy
  • Kwestionariusze
  • Burze mózgów
  • Dyskusje

Wsparcie po zakończeniu szkolenia

  • Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego

Po szkoleniu szefowie zespołów:

  • Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
  • Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
  • Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
  • Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonujących wyników
Pobierz w PDF