Kierowanie zespołem
„Kto chce zarządzać ludźmi, nie powinien ich gnać przed sobą, lecz sprawić, by podążali za nim”. – Monteskiusz
Wiedza fachowa, nieprzeciętne umiejętności, charyzma czy …. nie przeszkadzanie w pracy zespołowi – co jest kluczem do dobrego kierowania zespołem podległych nam ludzi? Czy taki klucz istnieje? Jakim jestem szefem zespołu? Co powinienem u siebie rozwijać, czego unikać a na czym mogę bazować? Jak kierować ludźmi, gdy każdy z nich jest inny i czegoś innego oczekuje? Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami? Jak kierować różnorodnym zespołem spełniając oczekiwania zespołu, jego poszczególnych członków a jednocześnie realizując cele firmowe? Jeśli i Ciebie nurtują te lub podobne pytania – to nie zwlekaj i dołącz do najbliższej grupy szkoleniowej, bo…
TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
W czasie dwudniowego warsztatu będziemy wspólnie pracowali nad tym jak „sprawić, by ludzie za Tobą podążali”. Oprócz wiedzy, otrzymasz cały szereg okazji do przećwiczenia nowych umiejętności, posługiwania się nowymi narzędziami, wyciagnięcia wniosków i zaplanowania swojego rozwoju.
W trakcie szkolenia Uczestnicy:
- Pogłębią wiedzę na temat procesu zarządzania i jego roli
- Doświadczą kierowania zespołem w różnych zadaniach, sytuacjach i stylach
- Przećwiczą kluczowe umiejętności szefa zespołu: kontraktowanie, delegowanie zadań, motywowanie, rozliczanie pracowników
- Pogłębią wiedzę oraz sprawdzą w praktyce najważniejsze zasady i narzędzia komunikacyjne wpływające na porozumienie z pracownikiem
- Poznają i przećwiczą prowadzenie rozmowy rozwojowej z pracownikiem wg 7 stopniowego Modelu Prowadzenia Pracownika
- Doświadczą trudnych sytuacji w kierowaniu zespołem i sposobów radzenia sobie z nimi
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Proces zarządzania – na czym polega?
- Menedżer, Przywódca czy Lider? – różnice, rola i zadania
- Style kierowania i konsekwencje ich stosowania, model Blancharda
- Narzędzia kierowania zespołem: kontraktowanie, motywowanie, delegowanie zadań
- Komunikacja szefa zespołu – jak mówić by być zrozumianym i jak słuchać by zrozumieć
- 7 stopniowy Model Prowadzenia Pracownika
- Specyfika pracy z zespołem – jak nim zarządzać w zależności od sytuacji
- Trudne sytuacje w codziennym życiu zespołu
- Budowanie zespołowego „ducha” – kiedy jest to możliwe i jak można to zorganizować?
Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:
- Praca indywidualna
- Praca zespołowa
- Mini wykłady interaktywne
- Burze mózgów
- Dyskusje
- Gry symulacyjne
- Instruktaż
- Testy i kwestionariusze
- Zajęcia integracyjne
- Prezentacje
- Scenki
Wsparcie po zakończeniu szkolenia
- Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego
Po szkoleniu Uczestnicy:
- Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
- Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
- Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
- Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonujących wyników