Coaching dla każdego
„Moim najlepszym przyjacielem jest ten, kto pozwala mi wydobyć to, co we mnie najlepsze.” – Henry Ford
Nie ma nic cenniejszego dla menedżera niż obserwacja jak rozwija się jego pracownik, jakie robi postępy i jakie odnosi sukcesy, jak zwiększa swoją skuteczność. Menedżer jest tak dobry jak dobrzy są „jego ludzie”, bowiem zespół może istnieć bez szefa, ale szef bez zespołu już nie. Jeśli bliska jest Ci ta pespektywa i zastanawiasz się jak możesz „wydobyć ze swoich pracowników to, co najlepsze” to…
TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Podczas tego warsztatu skupimy się nad rozwojem Twoich umiejętności, jako coach’a – dostarczymy niezbędnej wiedzy, stworzymy warunki do przećwiczenia nowych umiejętności, tak byś mógł po powrocie do swojej organizacji samodzielnie prowadzić działania coachingowe dla swojego zespołu.
W trakcie szkolenia Uczestnicy:
- Zapoznają się z ideą coachingu, jako metody rozwoju pracownika i zwiększania jego skuteczności
- Poznają proces coachingu – jego etapy, tematy, narzędzia
- Określą rolę, zadania i odpowiedzialność coacha oraz dokonają samooceny w tym zakresie
- Przećwiczą posługiwanie się kluczowymi narzędziami coachingowymi: m.in. kontrakt, model GROW, informacja zwrotna
- Będą mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne niezbędne w procesie rozwoju pracownika
- Doświadczą prowadzenia rozmów coachingowych opartych na rzeczywistych sytuacjach
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Czym jest coaching i kiedy warto pracować coachingowo z pracownikiem?
- Proces coachingu – etapy, zasady i dynamika
- Narzędzia wykorzystywane w rozmowie coachingowej, model GROW
- Komunikacja w coachingu – słuchanie, rozumienie i przekazywanie informacji
- Menedżer jako coach – kluczowa wiedza, umiejętności, autoanaliza i plan rozwoju
- Bariery i trudności w coachingu oraz sposoby radzenia sobie z nimi
- Metoda coachingowa w moim zespole/organizacji – jak ją wdrożyć?
Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:
- Praca indywidualna
- Praca zespołowa
- Instruktaż
- Scenki
- Burze mózgów
- Dyskusje
- Mini wykłady interaktywne
- Prezentacje
- Filmy szkoleniowe
Wsparcie po zakończeniu szkolenia
- Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego
Po szkoleniu Uczestnicy:
- Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
- Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
- Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
- Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonujących wyników