Budowanie relacji z Klientem
„Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej… znajdę go.” – Thomas A. Edison
Zawsze można zrobić coś lepiej, inaczej… szczególnie dziś jest to ważne – w świecie gdzie każdy klient jest na wagę złota, gdzie konkurencja powiększa się z dnia na dzień. Jak w takim razie budować relacje z nowymi i rozwijać z obecnymi klientami, by być dla nich zawsze „numerem 1″? Jeśli zastanawiasz się gdzie poszukiwać pomysłów i technik współpracy z klientem to…
TAK! – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
W czasie tego warsztatu skupimy się na odkrywaniu tajemnicy lojalności klienta, poznawaniu i ćwiczeniu technik budowania z nim długotrwałych relacji, a także na doskonaleniu umiejętności odgrywających szczególną rolę w obu tych obszarach. Dzięki temu będziesz miał szereg narzędzi gotowych do zastosowania w praktyce, zwiększających zarówno Twoją osobistą skuteczność jak i konkurencyjność Twojej organizacji.
W trakcie szkolenia Uczestnicy:
- Poznają specyfikę budowania długotrwałych relacji z klientami
- Będą doskonalili i rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne wpływające na kontakt z klientem
- Doświadczą wyzwań i trudnych sytuacji w obsłudze klienta oraz przećwiczą ich wykorzystanie w budowaniu trwałego porozumienia
- Poznają różne typy klientów, ich wymagania i oczekiwania oraz adekwatne sposoby współpracy z nimi
- Wypracują pomysły i rozwiązania, które w ich organizacji są dostępne w ramach obsługi posprzedażowej a wpływają na lojalność klienta
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Pierwszy krok – moja oferta: przewaga mojej usługi/produktu, jego mocne strony, korzyści, pozycja na runku
- Kim jest mój klient – jego potrzeby i oczekiwania
- Poszukiwania nowych klientów – gdzie ich znaleźć i w jaki sposób to robić?
- Jak zbudować bazę potencjalnych klientów?
- Moja rola i umiejętności – oczekiwania od sprzedającego usługę/produkt, mowa ciała odpowiednie komunikaty, postawa, nastawienie i zaangażowanie
- Pierwszy kontakt z klientem – mail, telefon czy spotkanie? Korzyści, specyfika i wykorzystanie
- Rozmowa telefoniczna – jej znaczenie w budowaniu relacji z klientem i najczęstsze błędy zniechęcające klienta do jej prowadzenia
- Networking – czy to dla mnie szansa?
- Jak zadbać o stałych klientów – techniki budowania lojalności klienta
Formy pracy wykorzystywane w czasie szkolenia:
- Praca indywidualna
- Praca zespołowa
- Mini wykłady interaktywne
- Burze mózgów
- Dyskusje
- Prezentacje
- Scenki
- Praca z kamerą
Wsparcie po zakończeniu szkolenia
- Rozwiązania dopasowane indywidualnie do grupy szkoleniowej, oczekiwań uczestników oraz ceny szkolenia/pakietu szkoleniowego
Po szkoleniu Uczestnicy:
- Otrzymują zadania związane z treściami szkolenia, które są omawiane w trakcie teleklas/konsultacji telefonicznych/spotkań indywidualnych
- Biorą udział w teleklasach pozwalających na omówienie zadań poszkoleniowych, znalezienie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz na dzielenie się pierwszymi doświadczeniami
- Otrzymują przez okres dwóch miesięcy wiadomości z pomocnymi wskazówkami
- Chętni Uczestnicy są prowadzeni w sposób coachingowy do uzyskania satysfakcjonu`jących wyników